Thursday 17 March 2011

Sri Bayu lancar album April?

Boyd PV

SUDAH lama Hiburan Ekspres ingin mendengar bila tarikh sebenar pelancaran album Sri Bayu yang menggabungkan vokal empat artis wanita tempatan – Rozza Rothman, Lydia Kalidin, Meeda Hamzani dan Clarice John Matha – dalam sebuah album.

Ruangan ini, satu ketika dahulu, pernah menyiarkan perkembangan proses pembikinan album itu dan khabarnya, kini album itu sudah siap sepenuhnya dan hanya menunggu untuk dilancarkan.

Namun, sehingga ke hari ini, belum ada tarikh yang pasti bila ia akan dilancarkan.

Bagaimanapun, perkembangan terbaru membabitkan Sri Bayu, mungkin boleh diterima sebagai pembayang jelas bahawa album berkenaan akan dilancarkan dalam masa terdekat .

Gambar-gambar yang dikongsi oleh Rozza dalam laman sosial Facebook mengenai kunjungan hormat Sri Bayu dan pengedar album itu Bestaborneo Sdn Bhd terhadap Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar Sabah, Datuk Masidi Manjun di pejabatnya baru-baru ini menjelaskan sesuatu.
 
Masidi (ketiga dari kiri) berbual dengan (dari kiri) Meeda, Clarice, Pengarah Urusan
Bestaborneo, Osman R. Rizan dan Rozza (kanan) . Photo credit: Rozza Rothman

Kunjungan hormat itu adalah bagi menjemput Datuk Masidi untuk menyempurnakan majlis pelancaran album berkenaan yang dijadualkan berlangsung April ini dan difahamkan Datuk Masidi telah bersetuju untuk menerima pelawaan itu.

Peminat-peminat Clarice, Rozza, Lydia dan Meeda sudah tentu teruja mendengar perkembangan terbaru ini kerana mereka sudah lama dikhabarkan mengenai projek kolaborasi itu dan tidak sabar menunggu buah tangan terbaru daripada penyanyi-penyanyi kegemaran mereka itu.

Album yang diterbitkan oleh Online Productions berpangkalan di Keningau itu berkonsepkan etnik kreatif kontemporari yang dilatari kepelbagaian budaya di Sabah dan mendapat sentuhan komposer muda, Cyril Aloysius.

No comments:

Post a Comment