Monday 27 February 2012

Kalimah Cinta lagu terbaik CLAS V


Anggota kumpulan The Ariez menerima hadiah daripada Ali Ngasio (keempat dari kiri)


Boyd PV
Harian Ekspres

LAGU Kalimah Cinta ciptaan sepenuhnya dan dinyanyikan sendiri oleh kumpulan The Ariez dipilih sebagai lagu terbaik pada pertandingan Anugerah Juara Carta Lagu Artis Sabah Musim ke-5 (CLAS V) yang dipentaskan di 1Borneo Hypermall, Kota Kinabalu, baru-baru ini.

Kemenangan kumpulan yang dianggotai lima anak muda dari Kota Kinabalu dalam kategori utama itu membolehkan mereka pulang dengan hadiah wang tunai RM3,500 serta trofi.

Kategori Lirik Terbaik pula dimenangi lagu Dua Cinta Menjadi Satu yang ditulis oleh Asmin Mudin dan dinyanyikan oleh Fanzi sementara Kategori Vokal Terbaik dimenangi kumpulan The Fingers yang menyanyikan lagu ciptaan mereka, Impian.

Tiga kategori lain ialah Anugerah Persembahan Terbaik yang dimenangi kumpulan Cahaya D’Folk (Kau Harus Tahu), Lagu Paling Lama Dalam Carta (Kau Selalu Milik Ku nyanyian S. Welly) dan Penyanyi Paling Popular yang turut dimenangi S. Welly.

Pemenang lima kategori itu menerima wang tunai RM1,500 dan trofi manakala RM500 diberikan kepada penerima saguhati.

Hadiah-hadiah disampaikan Pemangku Pengarah Penyiaran Sabah, Ali Ngasio.

Acara anjuran Unit Hiburan dan Muzik, RTM Kota Kinabalu dan diterbitkan oleh Lailah Elok itu bermatlamat untuk meningkatkan kualiti penciptaan lagu dalam kalangan bakat-bakat tempatan.

   

No comments:

Post a Comment