Thursday 25 August 2011

Keningaufm terbit pelbagai program Raya




Boyd PV

myzoom.blogspot.com

SEMPENA Hari Raya Aidilfitri ini yang akan disambut Selasa ini, Stesen Radio Malaysia Keningaufm (Keningaufm) menyediakan beberapa rancangan Khas untuk hiburan pendengar mereka.

Pada Hari raya Pertama Keningaufm Siaran Bahasa Malaysia akan menyiarkan Ceramah Khas Aidilfitri pada jam 7.15 pagi terbitan DJ Aidah.

Ia akan disusuli dengan Rancangan Khas Aidilfitri di Keningaufm bermula jam 8.15 pagi yang akan menampilkan bakat-bakat terpendam kakitangan Keningaufm terbitan DJ Nor.

Rancangan Khas Beraya Bersama Pendengar terbitan DJ Yon akan menyusul pada pukul 9.15 pagi.

Pada jam 2.15 petang pula pendengar berpeluang mengikuti program terbitan DJ Aidah berjudul Rancangan Beraya Bersama Pemimpin Tempatan.

Program lain dalam siaran Murut dan Dusun ialah Panambarasan Aidilfitri (10.15 pagi) dan Tombului Aidilfitri (10.30 pagi). Rencana Aidilfitri disiarkan pada pukul 12.30 tengahari.

Pada Hari Raya kedua, pendengar akan dapat mengikuti Rancangan Khas Istimewa Pilihan Lagu Raya (2-3 petang) sementara Rancangan Khas Siaran Murut Tombului Aidilfitri Terbitan DJ Hakie akan ke udara pada pukul 12.30 tengahari.

Rancangan lain ialah Salam Aidilfitri (Bahasa Malaysia/9.15 pagi) Dusun (11 pagi) dan Murut (1 tengahari).

Sempena sambutan kemerdekaan pula, Rancangan Khas Rencana Kemerdekaan Siaran Murut akan disiarkan pada 30 Ogos 2011 pukul 12.30 tangahari dan dalam Siaran Bahasa Malaysia disiarkan pada pukul 3.00 petang, 31 Ogos.

Keningaufm mula bersiaran sejak 1 Januari 2009 dan boleh diikuti di Keningau dan kawasan sekitar menerusi frekuensi 94.7 mhz.



 


No comments:

Post a Comment