Wednesday 11 April 2012

Pencarian model JKHAN masih berjalan

Boyd PV
Datin Rahmahjan ketika ditemuramah di pejabatnya.
Harian Ekspres

PENCARIAN di seluruh negara untuk sepuluh model yang akan memperagakan produk beg tangan dan pakaian jenama JKHAN masih berjalan sehingga 20 April ini.

Setakat ini, pertandingan JKHAN Model Search 2012 itu menerima penyertaan yang sangat menggalakkan.

Bagaimanapun pemilik jenama itu, Datin Rahmahjan Sulaiman Khan, ingin melihat penyertaan seramai mungkin gadis Sabah dalam pencarian yang diadakan buat julung kalinya itu.

“Ini adalah satu peluang terbaik bagi gadis-gadis tempatan yang berminat dalam bidang peragaan.

“Jika anda mempunyai kualiti yang kami inginkan, ambil peluang ini,” katanya ketika ditemui di pejabatnya di KK Times Square di Kota Kinabalu, baru-baru ini.

Pereka fesyen itu berkata beliau ingin membantu wanita-wanita muda di Sabah yang berminat untuk menceburi bidang peragaan dengan cara yang berkesan melalui bantuan profesional tempatan dalam industri itu.

Rahmahjan mahukan wajah-wajah wanita muda tempatan untuk memperagakan produk syarikatnya dalam iklan-iklan di media cetak dan katalog barangan.

“Itu memang menjadi hasrat saya dan itu jugalah antara sebab kenapa pertandingan ini dianjurkan. Saya berharap ramai wanita muda Sabah akan merebut peluang ini,” katanya.

Bidang peragaan adalah salah satu bidang yang amat sengit persaingannya.

Lantaran itu, JKHAN Model Search 2012 boleh menjadi titik tolak bagi wanita-wanita muda tempatan yang berminat untuk memulakan langkah dalam bidang ini dengan cara yang berkesan.

Pertandingan itu terbuka kepada wanita Malaysia berumur antara 18 dan 25 tahun.

“Pengalaman bukan satu syarat dalam pertandingan ini kerana JKHAN mencari seseorang yang mempunyai kualiti seorang bintang dan memiliki personaliti hebat.

“Mereka akan dibentuk untuk menjadi model yang akan membawa jenama kami ke pentas dunia,” kata Rahmahjan.

“Saya suka membayangkan model-model saya mempunyai ‘Kadazan-look’ tapi tidak bermakna gadis dari bangsa lain di Sabah tidak ada peluang.

“Cuba saja dan kami akan nilai nanti berdasarkan kriteria yang kami gariskan,” katanya.

Sepuluh model yang terpilih dalam pencarian itu akan menandatangani kontrak peragaan selama setahun dengan JKHAN dan salah seorang daripada mereka akan menjadi duta jenama itu, yang semakin menempa nama di negara ini dan di peringkat antarabangsa termasuk di Paris dan United Kingdom.

Selain kontrak, pemenang juga akan menerima hadiah wang tunai, dandanan rambut, peluang bekerjasama dengan jurugambar tersohor (Wan Izhar), barangan mekap serta beg barangan JKHAN, antara lain.

“Sepanjang tahun, kerjaya peragaan mereka akan dirangka dengan teliti dan dipacu oleh pelbagai peluang termasuk sesi bergambar yang dikendalikan secara profesional dan pertemuan dengan agensi modeling terkenal,” tambahnya.

Borang penyertaan boleh diperolehi di pejabat JKHAN di KK Times Square, Kota Kinabalu.

Penyertaan dalam pertandingan ini adalah percuma.

Mereka yang berminat boleh menghubungi 088-487468 untuk maklumat lanjut atau melawat laman facebook JKHAN.

Setakat ini, JKHAN mempunyai himpunan lebih 50 produk, kebanyakannya beg tangan dan pakaian, yang diterima baik di luar negara.


 

2 comments:

  1. Nice article sir. Hoping for the best with Datin RJ's vision and mission. Good luck JKhan team.

    http://borneoboystories.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. model bertudung boleh?

    ReplyDelete