Saturday 17 November 2012

Bayi maut disimbah cuka getah

Omar
SEORANG bayi berusia enam bulan maut selepas disimbah cuka getah oleh seorang lelaki ketika keluarganya tidur di ruang tamu, di Kampung Gaur, Kota Belud, pagi Jumaat.

Dalam kejadian sekitar jam 5 pagi itu, bayi berkenaan, Johrsin Hortelano, meninggal dunia selepas enam jam dirawat di Hospital Daerah Kota Belud, akibat melecur teruk pada mukanya.

Insiden itu turut menyebabkan ibunya, virgnia Alegada, 39, berada dalam keadaan kritikal dan kini sedang dirawat di Hospital Queen Elizabeth (QEH) manakala kakaknya, Jazel, 12, dilaporkan stabil dan dirawat di Hospital Kota Belud.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Senior Asisten Komisioner Omar Mammah, ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan suspek, yang juga jiran mangsa, ditahan sekitar jam 10 pagi, hari sama.

“Suspek berusia 20 tahun ditahan di rumahnya, kira-kira 100 meter dari tempat kejadian.

“Siasatan awal mendapati suspek menyimbah asid dari bahagian luar rumah melalui tingkap,” katanya.

Beliau menambah, suspek juga memotong bekalan elektrik kerana terdapat kesan potongan pada wayar di rumah mangsa,” katanya.

Suspek kini disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan Seksyen 326 akta sama kerana menyebabkan kecederaan parah.



No comments:

Post a Comment