Tuesday 27 November 2012

Lelaki Pakistan ditahan kes remaja mati di tepi jalan

Gadis ini dipercayai Norikoh Saliwa.
 SEORANG rakyat Pakistan ditangkap polis untuk memudahkan siasatan terhadap kematian seorang remaja perempuan rakyat tempatan berumur 16 tahun yang ditemui di tepi jalan di Kg Ranau di Kota Marudu, pada Ahad lepas.

Suspek, berumur 40an, ditangkap pada jam 10 pagi di Pekan Goshen di Kota Marudu pada Selasa oleh satu pasukan polis yang diketuai oleh Pegawai Penyiasat Inspektor Pirikson Ubak dari balai polis Kota Marudu.

Suspek yang dipercayai seorang peniaga perabot dikatakan berkahwin dengan penduduk tempatan.

Dilaporkan pada Isnin lepas bahawa mayat Norikoh Saliwa, 16, dari Kg Bombong 1, ditemui kira-kira 2 kilometer dari pekan Kota Marudu pada kira-kira jam 12.40 tengah hari.


*************************************
Info
Bermula 1 Januari ini, Z-o-o-m! 
akan melalui satu transformasi.  
                       -- Z-o-o-m! Team
*************************************


Menurut Pemangku Ketua Polis Daerah, ASP Kamarudin Sulaiman, remaja tersebut yang mengalami kecederaan kepala ditemui oleh orang awam yang menghubungi polis, menambah bahawa siasatan masih sedang dijalankan untuk menentukan punca sebenar kematian.

Polis menyiasat di tempat kejadian.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah DSP Mohd Isa Yusof apabila dihubungi menggesa orang awam supaya tidak mempercayai khabar angin yang disebarkan di Internet khasnya berhubung kes tersebut.

“Terdapat banyak spekulasi dan andaian dikemukakan di rangkaian sosial tetapi saya nasihatkan supaya jangan mempercayai khabar angin seperti itu kerana siasatan masih dijalankan,” katanya.

Pada satu laman sesawang sosial terdapat spekulasi bahawa Norkiah dihumban keluar dari lori selepas dirogol oleh sekumpulan lima warga asing di Kota Marudu pada Ahad lepas.

Ia mendakwa mangsa mengalami kecederaan serius daripada serangan tersebut, yang menyebabkan kematiannya.

Terdapat beberapa kes kematian yang berlaku secara misteri membabitkan wanita-wanita muda dalam beberapa tahun kebelakangan ini, termasuk sekurang-kurangnya tiga tahun ini.

Salah seorang daripada mereka ditemui dibuang di sungai Moyog, tidak lama selepas seorang lagi ditemui mati dibunuh di sebuah apartmen, juga di Penampang.

No comments:

Post a Comment