Thursday 8 November 2012

Remaja dibelasah gara-gara komen gambar di Facebook

GARA-GARA memberi komen berhubung gambar yang dimuat naik di laman sosial Facebook, seorang remaja wanita cedera di pukul dan ditumbuk sekumpulan individu yang dipercayai marah terhadap komen tersebut.

Mangsa berusia 18 tahun itu dikatakan telah memberi komen yang menyinggung perasaan seseorang seorang rakan wanita di Facebook sehingga menyebabkan wanita itu “naik angin” lalu mengajak mangsa bertemu di satu lokasi di Kepong, Kuala Lumpur, awal minggu ini.

Dalam pertemuan tersebut, suspek bersama lima rakan termasuk seorang lelaki dipercayai bertindak memukul dan menumbuk mangsa yang datang ditemani suami dan seorang adiknya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Ching Wah berkata, dalam pergaduhan itu, suami mangsa yang membawa sebilah parang bertindak mengejar suspek menyebabkan mereka bertempiaran lari.

“Dalam insiden itu, suami mangsa turut memecahkan cermin kereta suspek yang mencederakan isterinya.

“Selepas menerima laporan mengenai kejadian itu, polis segera menjalankan siasatan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan,” katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, di sini, Rabu lepas.



No comments:

Post a Comment