Friday 30 November 2012

Usah terpengaruh spekulasi kematian Norikoh: Polis

LAPORAN bedah siasat kematian remaja perempuan berumur 16 tahun di Kota Marudu dijangka selesai dalam sehari dua ini kerana ramai orang khasnya orang ramai tertunggu-tunggu maklumat terbaru.

Diharapkan sebaik keputusan bedah siasat dikeluarkan, spekulasi yang banyak menular di Internet yang mencetuskan kemarahan dalam kalangan masyarakat di Kota Marudu akan dapati dihentikan.


*************************************
Info
Bermula 1 Januari ini, Z-o-o-m! 
akan melalui satu transformasi.  
                       -- Z-o-o-m! Team
*************************************


Pesuruhjaya Polis Negeri Datuk Hamza Taib pada Rabu menasihatkan orang ramai supaya tidak dipengaruhi oleh khabar angin yang disebarkan melalui Internet dan memberi amaran keras kepada penerbit media atas talian yang bertanggungjawab menyebarkan khabar angin.

Beliau berkata mereka masih menunggu laporan penuh dari Jabatan Patologi dan menggesa orang ramai supaya tidak terpengaruh dengan spekulasi atas talian.

Dilaporkan pada Isnin lepas bahawa Norikoh Saliwa, 16, dari Kg Bombong 1, ditemui mati kira-kira 2 kilometer dari pekan Kota Marudu pada kira-kira jam 12.40 tengah hari.

Susulan itu banyak spekulasi dibuat di satu laman sesawang sosial yang mendakwa kematian Norikoh disebabkan oleh kecederaan serius yang dialami selepas mangsa dirogol oleh lima warga asing.


Kredit: Sherell Ann Jeffrey

Sumber:
Harian Ekspres
30 November 2012

No comments:

Post a Comment